Öland

Öland
Solnedgång

måndag 15 augusti 2016

En vanlig måndag

Eller nja nästan iaf. Idag var det inte lika kallt som i torsdags och fredags. Nästan varmt för det var hela 5° i morse. Fast idag hade jag även jacka på mig. Och vis av förra jackan hade jag med mig både regnponcho och paraply med i väskan. Behöver jag tala om att solen sken och det var varmt när jag skulle gå hem? Som tur var hade jag även solglasögonen med mig.


Helt nojjig dag på jobbet. Eller iaf nästan. Var i tid och alla skrek om typ samma sak som skulle åtgärdas hos dem just då. Hmm inte bättre att lugna sig lite och fixa problemet från roten och ut? Samtidigt som vi ser till att kunden inte blir lidande? Mitt i allt detta så vill en annan kund ha ett frågeformulär ifyllt. Ett formulär som används vid revision som tar ca 3 dagar att göra om man är några stycken. Skrev jag att den skulle vara inne till i morgon bitti?  Fixade det också.


Fick en present på jobbet. Fast jag kan inte ha den men jag kan ge den till någon som ska ha. Ska ta en bra bild på den och visa när den är överlämnad till slutmålet. Väldans söt var den. Kan iaf avslöja att det var ett plagg till lilla Lina som är inköpt på andra sidan Atlanten. Tack snälla kollega.


Väl hemma var det till att byta om (går fram och tillbaka i träningskläder) till vanliga kläder. Möta maken vid stationen och sedan gå tillbaka och hämta bilen. Blev en tur till Växjö och köpa mer gipsskruv. Det går åt några stycken. Blev subway till mat i kväll. Led väldigt mycket eller inte. Fast lite synd är det att de aldrig har avokado när vi är där och handla. Nåja överlever det också.  Blev hallon också innan vi åkte hem. Känner mig fortfarande fyrkantig. Attans så gott med hallon.


På tal om hallon vi var en tur till plantagen. Tittade på uteväxter till trädgården. Finns en del gräs som jag kan tänka mig. Måste bara googla lite på hur de ska skötas och om de passar vår tomt. Passerade hallonbuskar också. Och visst måste man få smaka på de mogna hallonen så man vet om det är en bra planta?? Och det gäller väl även tomatplantor eller? Båda sorter var goda. (Besökte plantagen före subway så jag var rätt hungrig ska väl kanske nämnas i sammanhanget?)


Väl hemma har det inte blivit mycket gjort. Jag borde börja leta trycke och lås till dörrarna till garaget. Men jag gör det i morgon eller så. Orkar inte riktigt nu. Kan tänka mig att slå ihop datorn, släcka lampan och sova. Tror maken tänker titta på sporten en stund och bättre sömnmedel är svårt att hitta på tv. Skulle väl vara en politikerdebatt då..... Annars är den röda knappen på fjärrkontrollen den bästa kanalen. Dvs knappen man stänger av den på. God natt.


2 kommentarer:

  1. Fniss!! Politikerdebatt och sport som sömnmedel!! Perfekt!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inre så svåra biverkningar heller. Ska vara om man somna med huvudet snett eller något i den stilen....

      Radera