Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 3 augusti 2016

Mycket ska hinnas med

Vaknade lite för tidigt men vägrade stiga upp. En timma senare steg min mor upp och ytterligare en kvart senare steg jag upp. Finns ändå bara ett badrum så varför stiga upp samtidigt? Dotterns hund fick sin morgonpromenad medan jag gjorde mig i iordning. Sen var det dotterns och hennes sambo's tur. Efter frukost blev det lite allmänt kaos utan varken orsak eller åtgärd.


Vi skulle vidare på utflykt och se oss omkring. Mer om det i ett eget inlägg. Smulan (hunden) kunde inte följa med oss så det fick bli en 4 timmars utflykt. Vi avslutade med att fylla på godislagret samt köpa med oss ett par liter blåbär. (De blev kvällsmaten.) Vi passade även på att handla det som behövdes till middagen. Åter hemma fick Smulan sina behöv uppfyllda och lite allmänt slappande.


När vi hade slappat en stund osv blev det till att göra potatisgratäng och grilla. Det var meningen att vi skulle äta blåbären efter men det gick inte. Vi var alla för mätta. Dock inte värre än att vi efter det har lyckats att äta ett par hg godis under ett antal timmar. Samt mycket kel med både Smulan och katten.


Jag har passat på att hjälpa min dotter med att förflytta en hel del tunga saker. Eller var sak för sig är inte så farligt men om man tar en hög i taget. Så iväg med ett par säckar och några pappkassar. Och så var vi och handlade mjöl, socker osv. De har ingen bil så allt får bäras hem annars eller möjligen lastas på cykel.


Nu är det dags att börja packa ihop för vi åker tidigt i morgonbitti. Och jag vill ju gärna ha med mig mina saker hem. Dock är det mesta packat men jag har inte förberett kläder att åka i eller packat ner det jag på mig samt datorn. Jag hoppas orkar kunna lämna mer info om resan när jag är hemma igen. Dock ska vi göra ett par avstickare längs vägen om vi inte ångrar oss. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar