Öland

Öland
Solnedgång

söndag 21 augusti 2016

Ännu en vecka slut

Och helgen har gått fort som bara den. Har inte hunnit med hälften av allt jag ville. Så nu är nästa helg än mer bokad. Vaknade något vettigare idag. Dvs straxt före 07,00. Vägrade dock att stiga upp även då när jag var ledig och vädret var grått. 2 timmar senare var jag dock uppe. Klockan 11 var torktumlaren igång med sängkläderna och blommorna vattnade.

Klockan 12 regnade det så jag kunde lika gärna stryka. Så nu är den högen borta. Eller det finns en skjorta kvar men den hade fått hänga med i tvätten med sängkläder så den var inte torr. Tog en timme lite drygt och då tog gardinerna längst tid att stryka. något väl breda för det bord jag stryker på. Det går men tar tid och blir inte hundra bra. Fundera på att ta med samtliga gardiner till lägenheten och mangla dem vid tillfälle.


Skulle vara sista dagen för outlet tälten nere i Köpingsvik idag. Tänkte ta mig en sista titt i outlettältet men se det gick inte alls. Det hade de redan stängt. Tror inte jag behövde något egentligen mer än strumpor och det har de i alla tälten. Men ett par Boch en tröja till hade inte gjort ont. Men jag passerar nästan Kosta outlet. Det är iaf inte en längre omväg och Rälla sport och fritid har inte stängt än. Så jag kan nog få mig ett par byxor och en tröja till för en någorlunda vettig peng.


Var och handlade lite ICA i stället. Blev lite loka att variera det egna bubbelvattnet. Brukar variera lite. Inte för att vårt vatten är dåligt på något vis men det innehåller inga salter eller mineraler. Så ca 1 köpeflaska på 5 kranvatten. Väl hemma hade maken tröttnat på att greja i sin lekstuga. Eller var det kanske mest det att han hade gjort allt han kunde utan mer material? I vilket fall som helst sa han att han var trött och bara skulle plocka ihop.


Blev rester idag också. Dock blev det grillade köttet något väl grillat bitvis igår. Men men det får gå. Potatisgratängen var i desto bättre form. Har hunnit att fixa till min nya e-post adress nu. Så är det någon som vill ha den får Ni hojta till. Den gamla kommer att skrotas så fort jag har flyttat över helt till den nya. Hann även röja lite i klädkammaren och fick lite mer plats. Och känns därmed lite större. Kan jag fixa lite till så kan det bli ännu mer plats. Men den tål att fundera på. Återkommer om jag kommer på något.


Åkte något tidigare än vi har gjort föregående söndagar efter semestern men maken kunde inte hålla på i garaget längre än 15,30 för sen var ju materialet han behövde slut. (Ser verkligen fram emot att ta mig till Borgholm med bil och släp nästa lördag eller INTE. Borgholm firar 200 år då.) Nope dags att sova. Ny vecka börjar i morgon. 1,5-2 veckor kvar i denna lägenheten. Hoppas få mer ljus i nästa och att ljuset ska vara tillräckligt för att jag ska känna mig piggare. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar