Öland

Öland
Solnedgång

lördag 27 augusti 2016

Många steg senare

Igår var jag så trött att jag sov före 22. Vaknade dock redan 7,20 idag. Gick dock inte upp förrän ett par timmar senare. Rätt skönt att sova och sedan sitta och läsa på nätet. Dock skulle maken ha hjälp att lasta gipsskivor och OSB skivor. Så vi vi åkte för att hämta. Dock klev jag av i Borgholm. Gick från 136-an ner till hamnen och tillbaka ett par gånger. Var och tittade på nya volvo modellerna. Fina men dyra så någon sådan blir det inte.


Dock blev det en  glass. Man firar ju 200 år så jag fick haka på med en  glass. Blev hos Ölandsglass idag. Blev ett kort stopp i Köpingsvik under min promenad hem. Massor med plusgrader och en sol som gassade så jag passade på att köpa en röd regnjacka. Eller egentligen mer regnkappa men till ett väldans bra pris, Nu ska jag inte behöva bli blöt när jag är ute och går.


Väl hemma höll maken och min bror på i garaget. Dagen till ära har maken haft garaget öppet där porten ska in så småningom. Gick och vilade en stund innan det var dags för gräsmattan att få sitt eller jag har åter igen bara gjort den stora ytan och skippat den lilla delen. Hoppas kunna ta den i morgon. Efteråt var veckans 100 000 steg gjorda så alla steg från nu och i morgon blir bonus. Totalt över 410 000 steg den här månaden.


Efter gräsmattan blev det till att duscha så man står ut med sig själv. Orkade dock inte att laga mat så det fick bli lat mans middag idag. Dvs ett pizzeriabesök. Dock hämtade jag maten medan maken var kvar i garaget. Efter maten började titta lite på förtältet. Dock hade jag lämnat det litet öppet sist jag var där och det har regnat rätt mycket. Dock kunde jag rulla ihop och plocka undan mattor, gardiner några av stolarna osv. Får fortsätta i morgon med "golvet". Har jag tur hinner jag riva hela förtältet och stuva undan.


Blev en liten promenad med grannens lilla ponny. Denna lilla ponny gillar att bli klappad och kliad så hon gick fot som en hund mot att jag kliade henne mellan öronen. Funkade tills vi kom in i stallet. För sen hade hon bråttom till maten. Och jag gick hem och plockade i ordning efter mig. Sen tyckte jag att jag har gjort mitt för idag och satte mig i fåtöljen. Funderar nu på om jag ska lägga mig eller ta och läsa lite. Men sova är rätt frestande så jag tror jag satsa på det. God natt.

2 kommentarer: