Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 maj 2015

När göken gol

Det har han gjort mest hela tiden jag har varit ute idag. Tom nu när jag sitter ute och skriver detta. Make gick över till grannen för en kopp kaffe och jag körde ett antal lass med jord. Var bara för maken att byta kläder och gå ut han med när han var tillbaka. Jag körde några kärror till bara för jag kunde. Vill samtidigt inte göra för mycket då jag trots allt behöver köra om en stund. Det är något sprinterlopp på bron idag och vill inte fastna i det. Å andra sidan vill jag gärna komma fram innan jag somna.


Bilen är i det närmaste packad och klar. Datorerna, kamera och lilla byrån kvar att bära ut. Den sist nämnda har jag iaf tömt lådorna på. Dock la jag allt ovan på. Får flytta det till köksbordet så maken får lite att göra. Det mesta är nämligen hans. Denna vecka blir det ingen kylbag med. Har inte gjort några matlådor denna helg. Frysen i lägenheten är i det närmaste full iaf. Tänkte äta lite ur den. Kanske skulle gå in och fixa allt utom denna datorn nu. Skönt att ha allt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar