Öland

Öland
Solnedgång

lördag 2 maj 2015

Blandad dag

Vaknade tidigt av fåglar som sjöng. Somnade om och vaknade när allt var grått ute. Men då steg jag upp. Föräldrarna ringde och ville komma och fika. De fick allt bli kvar på middag också. - Som förvisso bara var rester från igår. Men det är lika gott idag samt det räckte alldeles lagom. Nu behöver jag bara klura ut vad vi ska äta i morgon. - Kunde även passa på att skicka med dem lite saker vi inte behöver men som de nyttjar. (Annars får de lämna det RIA eller något annan.)


Vid 16 tiden var de tvungna att åka hem. Deras hund var troligen halvdöd av hunger när de äntligen kom hem. Hon är nämligen van vid att äta redan halv fyra. Den hunden kan dessutom klockan! Dock vet jag hur jag kan gottgöra henne i morgon. Dvs lite godsaker, hon är ju som tur är labrador och dem kan man muta med ätbart.



Under dagen har även tvätten blivit avklarad. Den sköter ju sig rätt bra själv om man bara matar maskinerna och byter på dem. Har även hunnit vara ute för efter 17 så kunde man plötsligt vara ute. Så det blev med makens hjälp 10 skottkärror med jord förflyttade och några med tuvor och annat skräp. Som vanligt så lassar jag på jorden, idag var maken snäll och körde de 5 första lassen.


Nu ska här vilas en stund. Sen får jag väl fortsätta att plocka lite här. Ska ju ha med en liten byrå till lägenheten. Den behöver tömmas först. Men först vila en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar