Öland

Öland
Solnedgång

söndag 31 maj 2015

Åter igen söndag

Vet inte riktigt vart veckorna tar vägen men försvinner gör de och hinner med gör jag inte. Idag har jag inte gjort mycket alls. Mer än sånt som inte syns om man gör dem syns attans så mycket om det inte görs. Och då faktiskt lika mycket utomhus som inomhus. Det är en massa pollen ute nu. Har man vita spröjs på fönsterna samt en massa snirklar på en vit dörr så har man att göra en god stund.


Maken hämtade röjsågen och skulle korta ner gräset var meningen. Men dels tar detta betydligt längre tid än man tror och inte blir det bättre av att det börjar regnar när vi fortfarande hade ett par timmar på oss. Nåja det blev till att laga mat inomhus i stället för att grilla utomhus. Fick därmed ytterligare ett par matlådor till mig och några middagar till maken.


På väg till lägenheten blev det ett stopp hos mamma på någon timme. Kunde inte stanna längre då hade vi inte varit här än. Hon fick sin present. 8 nystan strumpegarn i två färgställningar och en mejsel med bits så hon har både stjärnmejsel och skruvmejsel. Det fanns 6-8 bits till och vad det var har jag ingen aning om. Men hon önskade sig en egen för pappa tendera till att inte lägga tillbaka dem på samma ställe. som han hämtar dem på. Försvinner denna med ska jag köpa henne en rosa till julklapp.


Jag borde inte sitta här utan ja borde packa upp väskan samt plocka ihop det som ska med på tisdag. Ska på äventyr med jobbet då. Vad jag vet så ska vi till Göteborg och träffa vår andra fabrik samt huvudkontoret vid operan. Jo vi ska ha oömma kläder men det är allt som har läckt ut. Det hela ska avslutas runt 13,30 på onsdag. Behöver ta reda på om jag har några kläder överhuvudtaget. I normala fall så använder jag ju jobbskjorta på jobbet så det är överdel jag inte vet vad jag har. Nä lika bra att avsluta och börja rota i kläderna. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar