Öland

Öland
Solnedgång

måndag 18 maj 2015

Lite nytt och nytta?

Det hela började igår då jag valde mig en flätad pil och en snigel. Trodde jag hade kruka hemma som var tillräckligt stor. Det hade jag inte visade det sig. Var inget annat att göra än att åka och köpa de krukor vi har tittat på lite de senaste veckorna. Tog iaf två. Vill nog egentligen ha fler men stora krukor är inte gratis och det är snyggare med par än udda iaf.


Hmmm, den var något stor men med en snigel som sällskap fick det duga. Men vad ska jag då ha i den andra. Behövde handla lite mjölk och fika bröd. Maken skulle bjuda in grannen. Och vad skådade mitt öga när jag gick in i butiken om inte en stor röd/rosa hortensia. (Det fanns mindre men då hade ju krukan varit förstår och jag hade behövt något mer.)


Så här fick det iaf bli i våra krukor. Maken planterade pilen och hjälpte mig med jorden. Jag planterade hortensian medan maken fick vattna dem båda. Nu hoppas jag att de överlever veckan som kommer. Man kanske skulle be en granna vattna dem iaf en gång? Tål att tänka på.


2 kommentarer:

  1. Vad fint med de krukorna med blommor i!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu ska jag ha dem till att överleva också.....

      Radera