Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 12 maj 2015

Intressant dag

Gårdagen var ju en sådan dag jag hade klarat mig rätt bra utan. Dagen har däremot varit betydligt bättre. Det som gjorde gårdagen ovanligt tung har under denna dag lättat. Och det gör ju inte det minsta ont. Nu hoppas jag på att inte hitta några obehagliga överraskningar i mail boxen i morgon.


Cyklade till jobbet i morse, vilket var rätt skönt men när jag sedan närmade mig slutet av dagen så regnade det. Därmed såg jag inte riktigt fram emot att cykla hem.  Bad maken hämta mig när han körde hem. Dock hann det sluta regna till han kom så han fick endast cykelkorg,handväska och matlådan med sig och så cyklade jag hem trots allt. Nu är ju cykeln hemma så jag kan cykla i imorgon bitti.


Har förberett mycket lite av det som ska med hem i morgon. Å andra sidan så är det inte mycket mer än dator och kamera som ska packas ner utöver maten. Men maten går inte att packa förrän i morgon när vi väl åker. Å andra sidan tror jag inte att makens har börjat att fundera på att vi ska hem i morgon.


Är rätt sliten så jag har börjat att fuska  med att använda färg på burk i ansiktet. Maken är rätt skeptisk. Själv har jag inte riktigt vant mig själv men jag är iaf inte likblek. Håller tummarna för sol i helgen så jag kan vara ute och få lite äkta färg. Ska fundera lite på vad jag ska hitta på så jag håller mig ute. Att sitta och sola har jag inte riktigt ro i kroppen för att göra. Sova är också bra att göra när man vill bättra på färgen och undvika den likbleka varianten med mörka ringar runt ögonen. Säger därmed god natt.

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder, längtar efter grönt gräs, gröna löv och blommor.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en del redan nu. Iaf på Öland och rakt in i landet. Men än kan det bli grönare och fler blommor. Samt förhoppningsvis soliga dagar.

      Radera