Öland

Öland
Solnedgång

söndag 10 maj 2015

Dags att packa ihop

För att åter bege sig västerut. Denna gången ska maken med. Det värsta av allt är nog egentligen att jag inte packade upp så noga i torsdags natt när jag kom hem. Inte heller orkade jag snygga till det på morgonen efter 5 timmars vila. Egentligen borde jag ha åkte runt lägenheten och städat innan jag åkte hem. Gjorde jag inte.


Inte heller idag har vi gjort speciellt mycket. Dock är det iordninggjort på tomten. Maken har plockat i ordning medan jag satt och halvsov inne. För det har jag gjort mest hela dagen. Mat och vattnat är det mest aktiva jag har gjort förutom en promenad när solen var framme en stund.


Nu återstår det att plocka ihop datorn och packa ner maten. Samt då bära ut allt också. Men just nu regnar det och jag har ställt bilen i carporten. Dit är det tillräckligt långt för att jag ska kunna tänka mig att avvakta en stund. Det kan ju kanske mattas av?? (Vilket det inte verkar göra utan tvärtom.)


Dags att ta itu med livet och göra lite nytta en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar