Öland

Öland
Solnedgång

fredag 29 maj 2015

Jaha?!

Åkte till huset redan igår. Hann med tåget, missade inte bussen (tack vare att många ville fylla på sina busskort. Tack alla Ni!) och chaufför väntade på mig i Borgholm. Får väl tacka vederbörande samt maken som anordnade det hela. Förvisso är det inte mer än ca 1,5 mil att gå men iaf.


Dock hade jag ingen mat med och affären stängde ca 10 min innan bussen släppte av mig. Tur det alltid finns knäcke i skåpet. Och kanske att jag inte vill ha varken pålägg eller smör på det. Smör hade jag förvisso med det äter jag bara som klister till pålägg om jag nu måste ha det på.


Blev inte bättre av att jag i morse behövde börja jobba innan affären öppnade och att jag visste att förmiddagen var fullbokad. Straxt efter 12smet jag iväg till affären och köpte både frukost och lunch. Vilket intogs medan jag arbetade. Straxt efter 17 kunde jag slå ihop datorn vilket jag gjorde samt stängde av ljudet på jobbtelefonen. Inget av det tänker jag varken titta på eller slå på före 7,30 på måndag. Dock gick samtliga möten idag hyfsat bra.


Solen har lyst härligt idag och himlen har varit blå. Lite lätt blåsigt men inte farligt. Inte från insidan av fönstret iaf. Men ute har jag inte hunnit vara. Får nu hoppas på en bra dag i morgon så jag kan få vara ute lite då. Tydligen aktiviteter inne i Borgholm i morgon om jag så önskar. Får dock se. Skulle gärna ha resten klart på framsidan. Gräset borde klippas, mina däck bytas, bilen tvättas, garaget målas, tvätten tvättas, huset dammas, dammsugas och golven torkas av. Och så har jag förberett för att äta grillat i morgon. Sol önskas även då.


Nu ska här sovas. Tror jag,tydligen Riddick på tv och måste erkänna att det är en film jag gillar av olika orsaker så kanske kanske kan det hända att maken får sällskap trots allt. För det gör inte ont att se denna film igen. God natt.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en skön och LEDIG helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det regnar så jag kan inte ens jobba i trädgården :)

      Radera