Öland

Öland
Solnedgång

lördag 25 april 2015

Seg dag

Vaknade sent kom ändå igång hyfsat. Fast det berodde mest på att det inte fanns frukost hemma så jag var tvungen att handla innan. Hann inte innan affären stängde igår och samtidigt var jag på tok för mätt för att röra mig då. Och igår kändes det som en bra ide att göra det idag.


Har hunnit att tvätta allt som behövdes och göra det mesta av det jag hade tänkt. Dvs allt utom att skriva rapport om mitt besök igår samt genomföra den del som blev mitt bord osv. Jag har alltså inte jobbat alls idag. Hoppas kunna göra det i morgon men det beror lite på vad maken har tänkt sig. Ska ta tåget till Alvesta i morgon men behöver hämta en sak i Kalmar innan. Eller rättare sagt innan den affären stänger.


Hade velat vara ute mer idag än jag varit men det var ingen blå himmel. Har dock klarat oss utan regn sånär som enstaka stänk. Men de blev man inte ens blöt av. Har dock sett att nu börjar träden blir gröna. Hoppas det man kan se det lite på bilderna i detta inlägg. Bilder på gröna träd blir bäst mot blå himmel.


Ska kolla hur mina buskar mår i morgon om inte regnet de har lovat stannar under hela morgondagen. Nu ska jag vara lite mer sällskaplig med maken. (Och tömma torktumlaren på den sista tvätten och kanske även diskmaskinen om jag kom ihåg att köra igång den.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar