Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 29 april 2015

De var inte lätta att hitta

Gullvivorna då. De fanns men de som fanns var mest inne i trädgårdar osv och där vill man ju inte riktigt springa och fotografera. Några hittade jag iaf. Ska leta mer till helgen som kommer en av grannarna tyckte som jag att det kanske är en aning tidigt trots allt.






Dock har vi massor med violer på tomten bitvis är den blå av violer. Dock är flertalet av placerade där vi behöver fylla upp med jord. Så dem får jag väl bara behålla något år till men så här såg det ut i helgen som var.








 
 


Hittade även en del förgätmigej i mitt sökande av gullvivor. Dock inte på mitt tomt men på ett ställe där jag kan ta och hämta lite. Trivs de sedan så behöver jag inte mer för då lär de sprida sig själva, En blomma i min smak.



Eller så köper jag helt enkelt en kruka på någon plantskola. Men det lär ta några år innan jag har någonstans att sätta dem. Lättare med buskar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar