Öland

Öland
Solnedgång

lördag 11 april 2015

Ny ledig dag

Idag har jag tänkt att vara ledig hela dagen. Har bara kollat jobb mailen 1 gång. Just nu sitter jag och väntar på maken. Han och grannen for iväg för att titta på tändkulemotorer. Det lär mer som något de tycker är intressantare än jag. Jag sitter här och filosoferar istället. (Läs, läser bloggar, nyheter och annat man kan göra via internet.


När maken är på plats igen så tänkte jag ta honom med in till Borgholm. Jag behöver hämta mina böcker som nu har kommit och han behövde en del till vattenkranen ute. Någon form av munstycke. Därefter står jordkörning på mitt schema. Tänkte göra klart den lilla biten framför uteplatsen idag. Frågan är om man vågar göra det i shorts och linne. (Lite färg på kroppen skulle inte skada nämligen.)


Vad som händer därefter återstår att se. Men nu ska jag se till att förbereda en maskin tvätt tror jag. Disken ska iaf plockas in. Kan ju göra inomhus sysslorna i väntan på maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar