Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 28 april 2015

Än mer annorlunda tisdag

Vaknade tidigt och somnade om. Var ändå på jobbet innan jag behövde. Lyckades hinna med mer än jag trodde. Har tom hunnit att börja förbereda resan nästa vecka som för övrigt har hunnit bli två resor. Allt från en dryg timme bort till Österrike. Med tid för lite mat på vägen.


Jag besökte maken igår men kunde inte övernatta. Idag kom maken men han övernatta. Och om knappa 2 veckor så kommer han också att bo här i veckorna. Nu ska vi se hur länge vi klarar av att vara 2 på 37 kvm. Dock orkar jag inte flytta en gång till. Inte än på ett tag iaf.


Smet från jobbet runt fem. Tog en tur till Växjö. Först inne i centrum. Tänkte försöka hitta maken en present hittade dock inget. Tog en tur till Grand Samarkand och hittade bara kaffe till honom. Fick dock lite mat inhandlat. Behöver inte gå hungrig denna veckan heller.


Väl hemma så har jag bara ätit och möblerat om. Har nu dubbel säng och soffa i rummet. Ska flytta på vitrinskåpet, hämta det andra nattduksbordet i förrådet på Öland, flytta lite runt lite på småsakerna och hitta en tavla till. Hoppas bli klar senast nästa vecka. Jag som trodde jag var klar har nu fått börja om. Nåja alltid kul med lite nytt även om det är gammalt på nya platser. Funderar på om jag inte ska ha blommor endast i köksfönstret.

Det värsta med makens besök denna gången är att jag inte har hunnit att få till någon disk till honom. Får väl stiga upp tidigt i morgon och baka eller något. Fast då lär väl inte grannarna bli så glada. Får se vad jag kan hitta på. Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen. Sen får jag väl prata lite med maken också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar