Öland

Öland
Solnedgång

lördag 4 april 2015

Blev lite idag också

Gjort på utsidan. Det jag behöver göra för jobbets räkning har jag bara gjort hälften. Dock den trixigaste delen. Tillbaka till utsidan. Det var meningen att maken och grannen skulle elda idag. Maken började förbereda för eldning men det blåste lite för mycket för att elda. Blir i morgon om det är vindstilla. Det innebar dock att jag fick lite mer hjälp. Totalt var jag nog ute och slet i drygt 4 timmar. Så här långt hade vi hunnit när jag gav upp för dagen.

 Dagens börjar
 Maken sprider
 Bit för bit
 Högen krymper
 Medan jag jobbar
 Förbereder maken
 För gruspartiet
 Åter ute och kör jord
 Maken krattar
 Krattar
 Snyggar även till efter mig där jag har tagit jorden
 När tillräckligt med jord var på plats
 Skulle mina fjärilsbuskar planteras
 Saknade spann till vatten men skurspannet dög bra.
 Blev lite pyssel för maken. Hade ju "bara" 10 buskar.
 Kändes nästan som vi hade lyckats med att göra av med ett halvt lass.
 Maken är dock en glädjedödare och sa att det var bara önsketänkande.
 De sista buskarna på plats. Placerade efter höjd.
 De som blir högst ut mot vägen
 De längre vid sidan
Nu är det "bara" resten kvar. Blir det samma väder i morgon så har jag förhoppningsvis spritt ut tillräckligt med jord för att framsidan ska hinna bli klar. Om ryggen samarbetar kanske ska tilläggas. Har hittat en del glömda muskler som jag nu vet var de finns utan att titta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar