Öland

Öland
Solnedgång

fredag 3 april 2015

Hur har det gått?

Jag kom upp väldigt sent. Det var väldans fint väder nästan hela dagen. Så jag har inte ens öppnat jobbdatorn än. - Och jag vet att jag kommer att behöva mer än två arbetsdagar denna helg. Med andra ord i morgon måste jag. Men har en plan för att iaf hinna göra dryga 6 arbetstimmar i morgon utan att behöva offra fint väder. - Jag har jobbat en del i trädgården idag.


Började med att räfsa ytan som ska fyllas med jord. Har även plockat bort torkade växter osv. Kan ju tala om att det är rätt mycket grästovor i jordhögen. Som därmed blir rätt tungarbetad. Att det dessutom har regnat rätt mycket i veckan gör inte jorden lättare. Orkade inte hålla på mer än 45-60 min åt gången. Fy katten vilket dåligt skick jag är i! Nedan kan Ni se resultatet så här långt.

 Innan jag började
 Efter första pausen
 Maken rättar till jorden som han vill ha den.
 2-a pausen
 Efter ett antal skottkärror
 3-dje pausen
 Rötter, stenar och annat som ratats
 Maken rättar till och får det som han vill ha det. (Jag försöker inte ens.)
 Jag gav upp! Skittrött!!
Ca 20cm högre, en dryg halvmeter brett och längs hela stenbelagda ytan. Nästan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar