Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 14 april 2015

Ganska ok

Idag började revisionen på jobbet. Gick betydligt bättre än förra året. Ge mig några timmar till i veckan och det hade kunnat bli ännu bättre. Men som kalendern ser ut nu får det bli eftervecka 21. Måtte det hålla i sig i morgon också samt torsdag.Vädret har dock inte varit lika kul. Började med sol som övergick till regn tämligen tidigt sen var det bara grått med hög fuktighet i luften. Tror det kallas duggregn. Dock är jag alltjämt någorlunda klar i huvudet. Alltid något positivt. Och reder jag ut att vara det i morgon också lär det bli en blogg eller två då också.


Har dock inte gjort speciellt mycket proaktivt hemma. Tog lite jobb med mig. Ge mig en timme med teknikchefen och jag har löst ett problem. Ge mig 3-4 timmar och jag har löst lite huvudvärk åt teknikchefen. Mycket av det som ger oss huvudvärk just nu är så integrerat med varandra och jag har trots allt något mer tid än denne har. Alltså jobbade jag lite hemma i stället för att röja och bli av med lite till.


Lite positiva nyheter har jag fått. Jag kommer att få sällskap av maken i början av nästa vecka. Kanske tom hela veckan?? Fast det lär jag troligen inte få. Jag behöver jobba in en vecka och så roligt lär han inte tycka att det är att sitta ensam i lägenheten. Ett par kvällar kanske. Undrar bara om han har förstått att det är han som behöver ta tåget och buss härifrån? Iaf om jag fortfarande har hyrbilen kvar. Men först ska jag reda ut morgondagen. Lika bra att börja med att knyta ihop denna dag och gå till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar