Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 25 juli 2013

På utflykt i Småland

Igår var vi runt lite grann dottern och jag. Vi besökte ett ställe där dottern kunde köpa present. Då mottagaren läser kan jag inte just nu skriva var det var. Då vet denne vad som är inköpt......

Ett stopp på sjön Fenen blev det också. Tog bilder men har inte kortläsaren med mig så bilderna får Ni en annan dag.

Vidare till Family house i Alvesta som hade stängt, till Grand Samarkand men ingenstans hittade vi något som vi verkligen behövde. Dottern hittade en del som hon tyckte var för dyrt. Därav inga köp.

Strömbergshyttan och Kosta klarade vi också av. Visst finns det mycket fint. Men vart ska vi ha det?? Eller så var inte prislappen alls kul.

Efter dryga 5 timmar var vi framme hos min mor. (Min far är på fiskeresa.) Vi hade lovat att stå för kvällsmaten. Dock hade jag glömt lite hemma så en tur till Nybro fick det bli. Passade på att handla åt mor med. Det blev en sen middag men med tanke på värmen var det fortfarande tidigt.

Wilma, hunden i huset ville ha motion likaså min brors som också är på tillfälligt besök. Efter en dryg timmes promenad gick vi fortfarande klädda i tunna kläder och det var väl varmt att sova. Men vi hade fler utflykter att göra idag. Det vara bara till att lägga sig. Men mer om dagens strapatser blir det när ag kommer åt internet nästa gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar