Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 23 juli 2013

En första dag med dottern

Åker man med SJ kan man tydligen inte komma i tid. Ok var väl inte mer än en kvart sent men iaf.Lite synd om de som skulle med tåget mot Emmaboda och festivalen där. Gissa om det sprangs mellan de tågen.....





Efter en tur till Bondmorans godisbutik med för mycket godis med därifrån åkte vi till lägenheten. Dags för lite riktig mat. Hade ju fixat den i gårkväll. Behövde bara värma upp den. Hur smidigt som helst.

Därefter var det till att starta upp min gamla dator till dottern. Hon får ha den tills vi har lyckats att fixa hennes. Hennes behöver mer omvårdnad än min gamla. Tog dock en stund. Tills slut tog vi på oss och gick till affären. Med en massa godis behöver man en massa vatten.

Därefter gick det lättare att få igång den gamla datorn. Och varför ska allt funka med en gång?? Givetvis strulade min nya då. Fast det var snabbt avhjälpt. Nu ska bara en väska till dottern bäras upp och sängkläder plockas fram. Kanske ska fixa det med en gång så kan vi förbereda lite för i morgon. Då börjar 4 internetfria dagar. Någon gång söndag em ska jag kunna återvända hit. Tror jag.....


2 kommentarer: