Öland

Öland
Solnedgång

söndag 28 juli 2013

Öland

Där var vi i fredags. Samma trio. Huset skulle beses, kroppkakor och kryddor inhandlas. Maken mötte vi upp vid huset.

Maken visar upp tomtgränsen för min mor. Som var intresserad. Är osäker på om jag vet var den går. Men jag vet var jag ska leta efter hörnstenarna iaf. Och det räcker väl?





Har egentligen inte hänt så mycket med huset. Men det beror på att de ligger före i planeringen. Kakel och klinker tror jag är nästa steg och det skulle visst ske i vecka 32.




Blev inga bilder från Eva's kroppkakor men väl en på dottern när hon låter sig väl smaka. Lika goda denna gången som alltid.




Ett besök på örtagården hann vi också med. Både mor och dotter ville ha kryddor. Själv köpte jag bara lammkrydda. Så nu kan jag tillaga lamm för det är väl bara bra kryddor som krävs för att kunna tillaga det? (Nope, bra kött, rätt styckat osv hjälper också till samt ett bra recept.)




Vi hann även med ett besök i Kalmar och inhandla kalmarkorv osv. Dt var dock mycket trafik så mycket tid gick där. Men det är nackdelen med att besöka dessa platser i semestertider.... Får hoppas att nästa gång blir det inte i vecka 30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar