Öland

Öland
Solnedgång

lördag 13 juli 2013

En slö dag igen

Denna dag började med att väckarklockan vägrade att ge sig. Vilket kan ha att göra med att jag hade ställt för att både maken och jag skulle klippas klockan 10. Åkte i god tid fast inte så god att vi hade räknat med att det skulle ligga en bil och köra i max 65km/h på 90 väg hela tiden. Den blev tom omkörd av husvagnar till slut! Vi hann dock inte om. Det samlas folk på Öland. Och det var fler som åkte till än ifrån.


Blev klippt iaf. Och vi kom "bara" 4 min sent. Då maken klipps fortare än mig så blev han också klar före mig och hann handla det han behövde i butikerna runt om. Fast jag smet allt in i bokaffären innan jag ringde och bekände att jag var klar. Idag kostade böckerna 25kr/st oavsett tidigare pris. Blev en glassbok, 2 turistböcker, en roman och resten handla om anläggning. Antingen trädgård eller soldäck.......


Fick bli brunch idag efteråt. Orkade dock inte hela utan tog halva mackan med mig och åt som middag. Räckte gott och väl. Maken tog sallad och har hela kylen full av korv vilket jag INTE tänker äta! Å andra sidan så hostar jag ändå så pass att riskakor och knäcke smakar riktigt gott. Eller iaf inte makar sämre än något annat....... Riskakorna saknar smak......


När vi var tillbaka var jag så slut att jag nästan somnade ett tag. Ska ta tag i och fixa till bilderna från huset och makens garage bygge senare om jag piggnar till. Annars kommer det i morgon. Fast först tänker jag förbereda för att sova, sedan ta hostdämpande. Hur länge jag klarar mig därefter återstår att se. Fast dagens värme och att jag troligen skulle ha druckit mer gör nog också att jag är trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar