Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 4 juli 2013

Bättre dag

Introduktionen på jobbet fortsätter.Idag var jag på godsmottagningen som också är gods expedition. Det är hektiskt mycket att göra på jobbet denna och nästa vecka. Chefen för detta ställe funderade först på om jag skulle vara där en dag efter semestern i stället när det hade lugnat ner sig. Fast med alla år på godsmottagningen på Faurecia tyckte jag att jag kunde göra nytta istället. Har bandat, skrivit pallflaggor, flaggat pallar i ett väldans tempo idag.





I väntan på att min kamera med objektiv ska komma iväg till verkstan så har jag makens kamera med mitt makro. Därav lite halvkonstiga bilder ett tag framöver. Maken har också ett objektiv men det är väldans tungt så jag tänkte försöka klara mig med makrot. Vi får se hur det går.




Här hemma behöver vi äta rätt mycket svamp ett tag framöver. Vi fick med av min bror i söndags. Tog en evighet att rensa, tur det går fortare att steka svampen. Funderar på om jag skulle ha omelett med svamp i morgon när jag kommer hem från jobbet. Fast jag behöver tvätta också.




Datorn funkar fint nu när jag har kommit på hur jag ska hantera den. Det jag saknar är ett bildredigeringsprogram. Någon som har några bra förslag innan jag får panik och köper första bästa på nätet? Jag vill kunna rotera och beskära bilderna.

Dags att förbereda morgon dagen.

1 kommentar: