Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 2 juli 2013

Hann med

Var och lämnade tapetkatalogerna direkt efter jobbet. Kom lagom till 25-an därefter. Det gäller att komma dit i tid. Jag ska svänga ut åt vänster på den och runt halv fem är det ingen hit. Då kan man stå i kö en bra stund innan man lyckas komma över och ut.


Var och handlade mat med maken. Jag handlar, betalar och han bär. Idag var det en bra deal. Höll oss ganska bra till inköpslistan. Fick dock lite idétorka när det kom till att handla mat till mig. Det blev bara lite polarbröd, sallad och tomater. Men mätt lär jag iaf bli. Blir tacosallad i morgon på lunchen.

Har plockat fram min kamera med objektiv osv. Ligger på bordet klart för att lämnas in. Ska bara ta fram försäkringspappret också. Tänkte lämna in den på semestern. Så länge lånar jag makens kamera. Dock något tyngre än min så jag hoppas de kan fixa både kamera och objektiv.


I övrigt har jag inte gjort så mycket mer efter det att jag kom hem. Även om jag bara lämnar detta jobb en halvtimme senare än jag gjorde med mitt förra så märks skillnaden än mer än en halvtimme. Förr hade jag med lite tur 1,5 timme kvar innan affärerna stängde. Nu har jag i bästa fall 45min. Lite stressande de gånger man bara hade velat gå och strosa lite i affärerna. Känns nästan som jag behöver veta innan vad jag vill titta på eller handla. För jag har inte så mycket tid. Å andra sidan uppskattar plånboken det hela. Impulsinköpen har minskat drastiskt. I det närmaste obefintliga numera.

Nej mot sängen. Pga av kameraproblem blir det gamla bilder. Men snart så ska väl det vara avklarat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar