Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 9 juli 2013

När man snubblar

Över fina ställen utan att anstränga sig. Då kan man njuta lite extra. Ibland är det bra att ta vägen som inte är asfalterad. Då kan man hitta ställen som detta.








Medan maken gick ut på den lilla biten land mellan de två bäckarna gick jag längs vägen och plockade smultron. Riktigt gott kan jag tala om. Men fotografera från vägen gjorde jag under tiden.





Skräddare kunde man nästan fotografera så där från ovan. Hade jag bytt objektiv kanske jag hade fått bättre bilder men nu bytte jag inte. Kunde ju lika gärna varit myggodling.









En sak är säkert att tar man oväntade vägar får man se oväntade saker. Och ibland kan det vara rena lyckträffar.




3 kommentarer:

  1. Tänk så mycket vackert vår natur bjuder på, alldeles gratis. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig promenad i vacker natur! Och smultron... Mmmmmm!

    SvaraRadera