Öland

Öland
Solnedgång

söndag 17 juli 2016

Ta det lugn't??

Skulle inte tro det. Och värre lär det bli. Kom iaf upp när det var dags för sista tabletten. Men kunde inte somna om. Så efter en halvtimme gav jag upp. Blev till att surfa runt på nätet ett tag eller rätt länge. Maken var idag ute och på taket innan jag kom ur sängen. Dock kom han in till jag skulle äta frukost.


Efter en lång startsträcka så har jag lyckats att dammsuga allt utom vårt sovrum och toalett. Får ta det i morgon. Har även gjort lite kabelarbete, klippt lite mer gräsmatta, sorterat bort 1 kartong, gjort en klar till nästa lägenhet och sorterat in en här hemma. Har nu två tomma kartonger att ta med nästa gång vi åker till Alvesta. Flyttade på det sista i ena högen med virke och kunde därefter klippa även där. Lämnade dock alla verktyg framme och tog en promenad ner till Köpingsvik. Köpte lite brie till maken.


Har nu ikväll även förberett för natt gäster i morgon. Huset fullt. I husvagnen ska Emil med familj bo. Där finns nu sängkläder. Gästrummet kommer kompisarna från Alvesta att sova och i makens rum hans dotter med sambo. Hade tagit med extra täcke och kuddar från lägenheten och det var tur. N hade vi så det räcker till alla. Även om det blir en uppblåsbar madrass också. Vi kommer också att ha fixat den där madrassen till överslafen till makens skrivbord. Dock blir den hämtade i morgon.


Kommer även att hämta öländsk snabbmat i morgon till middag. Vi åt idag också. Blev några över men de blir bra att ha i morgon. För även om jag beställt till i morgon så är frågan hur många äter vi? Kommer det att räcka? Nåja, vi får väl äta knäckebröd annars. Behöver fylla på lite för frukost dagen efter också. För att inte tala om något att dricka även i morgon. Även om maken och jag föredrar vatten är jag inte säker på att alla de andra gör det. Ölen tänker jag inte bjuda på förrän de har klivit ner från taket.


Nu är det sängen som gäller. Behöver vara i Färjestaden redan till 10,00 och det tar en stund att köra även om jag hoppas att det inte är så många som tänker göra det just då. Vill dock helst vara där så nära i tid som möjligt. Om inte tom lite tidigare. Då kan jag ta ICA först, systemet sen och därefter fixa det som gör att jag behöver åka dit. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar