Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 juli 2016

Slö söndag eller inte

Vaknade för tidigt för att stiga upp med tanke på att jag kom i säng halv ett i natt. Men det var samtidigt för sent för att somna om. Blev till att sätta sig i sängen och kolla runt på nätet. Efter ett par timmar blev det till att stiga upp. Åt frukost, körde maskinen med tvätt som jag inte hann med igår, vattnade blommorna sen smet jag ner till Borgholm. Behövde posta ett brev och passade på att handla lite som jag inte tror maken har hittat i kylskåpet än.


Väl hemma efter Borgholm blev det till att klä om för lite gräsklippning. Första biten gick hyfsat, dock något fuktigt där det är tjockt med grönt. Andra biten kom jag bara halvvägs sen la gräsklipparen av. Ville ha lite bensin tror jag men sen orkade jag inte dra igång den. Maken fick i gången den men andra biten var betydligt blötare och gräset ville bara vika sig. Jag gav upp och gick och lagade middag. För Taco's är ju så jobbigt att laga.


Sen var det bara till att packa ihop och lägga in det i bilen. Hade hämtat våra flyttkartonger på vägen till Borgholm så de låg redan i bilen. Då jag skulle köra själv ville jag ha lite tid på mig. Väl framme var det till att tömma bilen och packa upp. Nåja flyttkartongerna tar jag i morgon. Flytten blir inte av förrän i september så jag hinner även om det blir 5 veckor som vi inte ens är här. Eller iaf inte båda av oss annars kommer en av oss vara här större delen av tiden.


Har hunnit prata med både dottern och maken. Har även förberett lite av kläderna jag ska ha med mig på semestern. Plockat ihop en del som jag tänker ta med till dottern om jag kommer iväg. Och en hög som jag behöver en av flyttkartongerna till. Sånt som varken jag eller vi har använt de senaste två åren. Behöver vi det då?? Skulle inte tro det så då återstår bara frågan om vi vill ha det kvar. Tänkte maken skulle hjälpa till med det. Men nu är det hög tid att sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar