Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 26 juli 2016

När det springer fortare än fort

Ok jag kom inte upp jätte tidigt men ändå hyfsat ok. Åt frukost och gjorde mig i ordning. Någonstans här fick jag en tankevurpa utan dess like. Visste när ena tuff tuff tåget gick men räknade sedan helt galet. Så jag gick hemifrån en kvart innan tåget gick. Det tar 30 minuter att gå till platsen som det utgår ifrån. Med andra ord var jag  en timma och kvart innan de skulle avgå. Fick alltså gå runt lite i affärerna och se mig omkring innan jag kunde åka.


Tog då i stället bussen. Och fickfundera en stund om jag hade tillräckligt med pengar på reskassekortet. Det hade jag. Kan åka 9 gånger till eller så. Var i Borgholm innan tåget lämnade Köpingsvik. Och var klar när det dök upp i Borgholm och kunde ta den turen tillbaka. Behövde heller inte gå hela vägen tillbaka till huset. Besöket som jag hade tänkt att hinna hem till fick plocka upp mig halvvägs.


Efter en rejäl pratstund fortsatte vi med att fixa mat, äta och fortsätta prata. Sen behövde vi röra oss så vi gick ner till Köpingsvik. Vi hann med ett tält och ICA innan vi gick hem igen. Och allt för att bara fortsätta prata. Tur hon blir här några dagar för än har vi inte hunnit med hälften. Tror vi tar en promenad till Köpingsvik idag och ev fortsätter vi till Borgholm. Men först en promenad och frukost. Sen lär vi upptäcka vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar