Öland

Öland
Solnedgång

söndag 24 juli 2016

Halva semestern gången.

Eller inte för det är bara denna som jag har haft semester. Vaknade ruggigt tidigt och hade problem att somna om.  Lyckades till sist att få en timme till men det blev i senaste laget. Kom iaf upp och kunde fixa frukost till svåger med fru. Maken låg kvar en halvtimma till. De hittar bra i köket och hade redan fixat till téet. Blev sittande ett tag. Sen var de tyvärr tvungna att göra sig i ordning och ge sig iväg. Men det var trevligt så länge det varade.


Själv gjorde jag mig i ordning och följde med maken till Kalmar och byggvaruhusen. Han behövde plåt till vindskivorna. Passade på att smita in till Rusta och handla lite som behövdes därifrån. Var även idag klar med mitt innan maken. Blev en tur till det andra som också var öppet. Första saknade skruven som maken ville ha. Här hittade dock inte jag något jag kunde tänka mig att behöva. Inte ens fast maken betalade.


Hem gick det en aning snabbare att köra. Men det blev östra sidan för det var väl mycket på västra sidan. Har varit väl varmt hela dagen så det var riktigt skönt att ha rester att ta till och slippa laga mat idag.  Risken är stor att det blir det i morgon också. Grannen kom in och höll maken sällskap en stund.


Blev en sen runda idag. Men jag kom ut och fick ihop mina steg fast det inte var många gjorde innan. Men nu har jag dem. Behöver dock ladda mitt armband så det ska jag straxt göra så jag kommer i säng i tid i kväll. Bättre att komma upp tidigt i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar