Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 juli 2016

Lite felvriden dag

Började med planen att stiga upp och vara klar för avfärd runt 9. Så blev det inte. Var så trött att jag har stängt av väckning två gånger. Men gott sov jag och maken precis lika bra. Men till slut var vi uppe och kom iväg. Tar en stund att köra till Gullabo. Brukar nästan alltid vara fint väder där så därefter hade jag kläder. Och paraplyet som låg i bagaget fick ligga kvar. Nåväl sandaler har fördelen att vattnet inte stannar i skon. Och de kläderna jag hade var av den sorten som torkar med gång så åter i bilen var kläderna torra medan jag fortfarande var tämligen blöt.


Vi kom alltså till slöjdmarknaden. Mat, textil, betong och trä kan man sammanfatta den med. Och det var ytterst lite pengar som gick åt. När vi var klara där skulle jag visa maken var kompisarna i Alvesta har sin stuga. Planen var att titta in, säga hej och prata skit en stund. Blev en lång stund. Vi kom hem ca 23,15. Men trevligt hade vi och mat blev vi bjudna på och maken som hoppades på en kopp kaffe fick både när vi kom och straxt innan vi åkte.


Nu är det dags att sova i kvadrat. På mitt schema i morgon står det att tvätta, vattna och klippa gräset. Dvs om det är tillräckligt torrt. Annars lär väl hälften vika sig och maken får klippa om det. Maken semester börjar på måndag så jag får köra ensam till lägenheten. Vill inte göra det för sent heller så jag behöver komma upp i tid om det ska ske i hyfsad tid utan att bli för tidigt. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar