Öland

Öland
Solnedgång

fredag 29 juli 2016

Ingen semesterdag

Började dagen väldigt mycket tidigare än min kropp ville. Men vi ville hinna hämta gips innan trafiken blev för bra. Så väldigt tidigt hade vi kört till brädgården, lastat 24 gipsskivor och jag blivit avsläppt i Köpingsvik. Innan väckarklockan ringde hade jag både pantat, handlat och börjat gå hemåt. Hade min morgonpromenad idag också med andra ord. Dock inga dryga 6km utan bara hälften lite drygt.


Väl hemma var det bara att logga in på jobbdatorn och stämpla in. Vi startar upp det nya systemet på måndag men de delar jag behöver ha uppladdade kom jag inte åt innan jag blev sjuk och gick på semester. Det hade huvudkontoret tillsammans med företaget som implementerar det inte löst förrän mitt i semestern. Och inte har det varit några regniga eller tråkiga dagar heller. Nu gjorde jag inte allt utan bara allt som jag hade tillgång till. Resten får jag göra när jag är tillbaka. Men alla nyckel är iaf utförda.


Väl klar kom mamma och hälsade på. Blev fika och en del planering inför nästa vecka. Dock var mamma precis som tidigare besökare duktiga på att berömma maken för det jobb han har lagt ner. Jag är inte så duktig på det. Men jag lät tvättmaskinen gå under tiden. Och när hon tyckte att hon behövde åka för att iaf slippa den värsta trafiken fick hon med lite kläder jag köpt till systerdottern. Nu kan hon vara prinsessa många gånger.


Lite mat i magen och jag kunde gå ut och klippa gräset. Orkade dock inte klippa hela gräsmattan men den största biten är iaf klippt. Resten får jag ta i morgon om vädret tillåter. Om jag inte får för mig att jag behöver åka in till Kalmar marknad som firar 30 år i år. Men  då jag var i Borgholm och dess marknad i går känns det som att det borde kunna bli bra utan Kalmar. Fast den som lever får se.


En runda inne hos grannen har vi också hunnit med. Blev bjudna på äppelkaka och i mitt fall te. Nu är det dags att sova så jag kommer upp tidigt i morgon. Hoppas hinna med morgonpromenaden innan det blir för varmt. Kanske tom klippa det sista gräset innan dess också. Fixar jag det så har jag hela eftermiddagen och kvällen fri. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar