Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 20 juli 2016

Ganska slö dag.

Vaknade av väckarklockan men orkade inte upp. Blev liggande en stund till. Kom iaf upp till slut. Hann tvätta en maskin med lakan och hänga ut innan jag gick ner till Köpingsvik för att ta lilla tåget till Borgholm. 20-25 minuter tar det men man slipper köra själv. Och inte minst slipper man leta parkering och bli upprörd över alla de som inte kan köra i turisttrafik. Hade lovat maken att hämta hans beställning.


Köpte mig två pocket att läsa till bra pris. Blev lite annat smått och gott också. Dock inget tungt. När jag gick och väntade på nästa tur tillbaka så hann jag få sms att min beställning hade anlänt till Borgholm. Med andra ord hann jag hämta den också innan  tåget gick. Hann kika runt i några säsongsaffärer också. Men det blev inte mycket handlat. För det än var så skulle jag ju bära det från Köpingsvik kyrka och hem. Och även om det inte är många kilo blir de tunga efter några km. Hela utflykten tog mig 4 timmar lite drygt.


Väl hemma var det att packa upp. Maken var nöjd med att slippa köra ner själv till Borgholm och hämta. Fick bli rester idag. Vi tog båda kroppkakor. Lär troligen behöva göra det i morgon också. Efter maten fick maken upp farten och bytte om till arbetskläder. Själv hamnade jag i vilstolen med en bok jag höll på att läsa. Låg så bra att boken tog slut. Tur man har ett mindre upplag som väntar. Pratade lite med dottern om allt och inget. Men något vettigt har det inte blivit.


I morgon hoppas jag komma upp tidigt, hinna köra ytterligare en maskin tvätt och ändå hinna köra till Alvesta före 09. Behöver kolla brevlåda och blommor. Passar på att ta med det som ska dit och inte behövs här. Får väl äta något också innan jag vänder bilen hemåt igen. Men först sova. Vilket jag tänker försöka göra nu. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar