Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 12 juli 2016

Börjar bli segt nu

Väcktes som vanligt av klockan. Men trots att klockan blev väl över midnatt innan jag lyckades somna så kunde jag inte somna om efter att ha fått i mig min tablett. Sen ringde makens klocka bara en kvart efteråt. Elektrikern skulle komma redan 07, Så jag var uppe, duschad och klar före 09. Har dessutom lyckats att tömma tvättkorgen också. Det är ju hårt jobb med att öppna luckan på tvättmaskinen och ladda den med både smutstvätt och tvättmedel. Fick  lov att vila mellan maskinerna.


När elkillarna vara klara så smet jag iväg och handlade lite. Först i Köpingsvik och senare i Borgholm. Planteringsjord på första stället och nässprej på andra. Passade dock på att köpa lite tomater och körsbär på torget när jag ändå passerade. Var dumt, himlen hann öppna sig och innan jag hann till första butik med paraply var jag rätt rejält blöt. Köpte iaf ett och gick sedan till bilen och åkte hem. Här kom det knappt så mycket att marken hann bli blöt. Dock var redan all tvätt inne så det hade inte spelat så stor roll.


Tvätta några fönster har jag inte gjort dock. Inte heller har jag lagat någon mat. Eller jo jag fixade lite sallad medan maken grillade. Nu finns det både kött och sallad så vi klarar oss i morgon också. Nu hoppas jag att det vänder i morgon så jag orkar göra något utan att vila emellan. En sen promenad blev det ikväll. Och blev sittande i fåtöljen en dryg timma efteråt utan att ens orkar göra mig i ordning. Det har jag gjort nu och ska nu krypa ner så jag orkar upp i morgon. God natt.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig!! Men jag gillar att du äntligen vilar och tardet lugnt!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det hade varit bättre och göra det frisk ;)

      Radera