Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 31 januari 2017

Ytterligare en tisdag

Vaknade och fattade först inte att det var min väckarklocka som tjöt. Men det var det. Bara att bita ihop och stiga upp. Blev klar och kom iväg i bra tid och var på jobbet några minuter före. Hela förmiddagen var ett enda långt möte. Dock blev ett framflyttat. Den som skulle hålla i det var sjuk. Ok, behöver ändå genomföra det men inte idag ibland alla andra.


I övrigt hann jag göra en del av det som behövs och kom på att nog katten måste det finnas roligare saker att göra. Hann med en del annat också. Som vanligt dyker det upp en massa oplanerat. Fick det avklarat också innan jag gick hem. Smet redan straxt före fem. Det var inte ljust men det var heller inte mörkt. Det var inte lika varmt idag som igår upptäckte jag. Kallt om fingrarna men jag tog ändå min runda direkt efter jobbet.


Väl hemma ringde dottern så det blev en stunds prat. Passade på att äta lite under tiden. Det gjorde hon också. Jag åt knäcke medan hon fixade pannkakor. Hon behövde lite stöd i tillverkningen. Hon tycker inte att hon lyckas så bra. Jag gav henne ett busenkelt recept och hoppas hon lyckades. Lagom när vi hade lagt på var det makens tur. Sen ville mobilen ha mat och jag ha mer motion.


Tog mig en tur till Ebba med flock. Idag var de hemma. Blev en kopp te och en del prat eller ganska mycket. Blir ev en tur i morgon också. Beror på hur dags jag kommer ifrån jobbet. Kompisen hade fått sig en ny telefon och behövde hjälp. Dock håller hon sig till den sort som jag aldrig har varit i kontakt med så jag kunde inte hjälpa henne. Hon får ta sonen till hjälp. Smet hem i hyfsad tid. Så nu återstår det att släcka lampan och avsluta denna dag. En dag i morgon också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar