Öland

Öland
Solnedgång

söndag 29 januari 2017

En vecka till som försvann

Vaknade av väckarklockan idag. Var dessutom uppe och ur sängen betydligt tidigare än igår. Körde den vita maskinen med tvätt. Hann få det som jag behövde torrt också. Fick blommorna vattnade och igång ugnen. Skulle testa att ugnssteka karré länge. Blev helt ok men det är godare med stek. Fast maken var nöjd och såg till att inte få någon matlåda till veckan som kommer. Till mig fixade jag innan vi åt.


Smet ner till affären och handlade lite. Hittade lite annat också som kom med hem. Skulle haft hamburgare på extrapris men de hade andra bättre till ännu bättre pris så jag bytte. Försöker tömma frysen hemma så denna helgen försvann två saker ifrån den och jag har lagt ner 4 nya. Det går inget vidare för mig. Troligen kommer maken att kunna tömma lite i veckan som kommer. Och om jag undviker affären så vet jag att det försvinner 3 paket nästa helg. Tänker göra köttfärslimpa då.


Packade min väska och fick en påse utöver det. Hade kanske fått plats i väskan det också men den är tung nog ändå. Kom ihåg men julklapp denna gången så den ska installera i morgon om jag orkar annars blir det tisdag. Fick även med mig makens bäddmadrass som han tog med sig hem sist han var här i lägenheten. Har ju varit duktig i helgen så 8 matlådor fick jag också med mig. Nu är det lugnt med matlådor de närmaste två veckorna. Och några dagar in på den tredje veckan. Dock är det gott med ombyte så det blir nog ett par nästa helg också.


Körde medan det var ljust denna helgen. Hann passera vägbygget vid/med Karlsro rondellen. Det är inte så kul att passera i mörker och dimma. Alltid är det något som har ändrat sig sedan man körde där förra gången och då passerar jag ändå två gånger i veckan. Det känns iaf så. Var inne hos mamma en snabbis. Hade dels en bok från dottern till henne och dels hade hon bett mig köpa godis. Det hade gjort så hon baxnade. Lyckas hon hålla pappa ifrån det så har hon fram till påsk eller iaf tills de yngre barnbarnen har varit där


Var framme i ganska bra tid. Fick parkering precis utanför porten denna helgen också. Så det gick snabbt att tömma bilen. Det enda jag brydde mig om att packa upp var maten. Sen tog jag bilen och körde bort den till jobbet. Och gick hem. Saknade en hel hög med steg så det hann både börja regna och snöa innan jag hade fått ihop acceptabelt många iaf. Dvs de 15000 steg som är min varje dag. Lyckas jag få ihop det även i morgon och i övermorgon så kommer jag att ha fått ihop över en halv miljon steg i januari. Gissa vad jag ska göra i morgon?


Väl hemma var det till att ladda datorn och armbandet. Har hunnit duscha och göra mig iordning. Håret har börjat att torka och bara tänderna återstår att borsta. Packa upp väskan får jag göra i morgon efter jobbet. Nu behöver jag sova om jag ska funka i morgon också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar