Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 17 januari 2017

En bättre dag

Vaknade och var en aning piggare idag. Hade iofs fått något längre sömn. Kan bero på det. Kom dock iväg till jobbet något senare. Började plocka runt på prylarna och där försvann tiden. Var dock ändå i tid innan jag började nalla av flexen. Har dessutom haft en bättre dag idag. Hunnit med att informera leverantörer, reklamera och städa av lite gammalt skräp.


Runt halv 4 gick jag hem. Om jag jobbade en timma mer igår kunde jag jobba tre kvart mindre idag. Någon rättvisa får det vara. Gammal kompis kom på besök och hon var snäll nog att plocka upp mig en bit från jobbet. Hem till mig och så fikade vi och pratade bort ett par timmar innan hon behövde åka. Vi hann knappt komma igång innan tiden var ute. Förstår inte varför den måste ha så bråttom tiden.


Följde henne till bilen och gav en så enkel vägbeskrivning jag bara kunde för att hitta ut till vägen hon kände till. Själv tog jag en promenad innan jag gick hem en kortis. Behövde dock lite fler steg så jag gick bort till Ebba och fick en kopp te till. En massa te blev det idag. Men det har varit behövligt. Känt mig en aning tjock i hals och näsa. Efter en massa Ebba gos tackade jag för mig och gick hem.


Nu återstår att förbereda morgondagen, ringa maken, göra mig i ordning och sedan sova. Kanske lika bra att fixa det med en gång. Tiden vill ju bara försvinna för mig idag. Taskigt men så är det. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar