Öland

Öland
Solnedgång

fredag 13 januari 2017

När man skaffar promenadsällskap

Fast det var efter lite övertalning av kollegan på väg hem från en resa i Tyskland. Något skulle vi göra för att inte missa våra stationer där vi skulle av. Kollegan hade då hållit på en månad. Sagt och gjort jag fick det installerat och de mest grundläggande förklarat. Man skulle hämta bollar, fånga figurer, gå mycket för att kläcka ägg och ta gym. Vad jag pratar om? Jo Pokemon go. Alltid lite sällskap när man går ensam. Och man går även en runda när det är sämre väder för man kan kanske hitta någon man inte har.


Ska dock erkänna att jag lär mig fortfarande och behöver fortfarande hjälp med hur jag ska göra men att gå mycket, hämta bollar och fånga pokemons kan jag nästan vid det här laget. Har tex bara 6 mil och 6 km kvar att gå för att få en figur av dem som jag vill. Motionerad blir jag iaf. Men det är bra med brorson på 9 ibland som får lära sin gamla faster. Tänk att man kunde bli så rolig att umgås med. 🙌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar