Öland

Öland
Solnedgång

söndag 8 januari 2017

Åter till verkligheten

Vaknade och var idag uppe betydligt tidigare än tidigare i veckan. Så klockan 11 hade jag börjat att plocka ihop tomtarna. Först fick jag packa ihop 2 av byarna så jag fick lite plats att ställa tomtarna på. Passade på att packa en pappkasse med tomtar när väl hyllplanet var fullt. Ner med trappen och bära upp de två lådorna och pappkassen. Sen ner och stänga luckan. Därefter packade jag ihop tomtar till tre pappkassar. Som jag också bar upp. Så höll jag på tills totalt 5 fulla lådor stod på vinden. Påbörjade den 6-e lådan också men klockan sprang.


Jag har mellan varven fått ihop springa runt och plockar ihop tomtarna. Samtliga utom de ovanpå köksskåpen och garderoberna men i övrigt är de antingen på vinden eller på hyllan inför nerpackning. Maken har lovat att packa ihop mina tygtomtar samt lägga ner dem i den ena kartongen. Den blir inte tyngre än att jag orkar bra upp den. Har dock inte rört lampor eller annat som finns i fönsterna. Det får vara kvar till 28-e dag knut eller så.


Packat ihop allt som skulle med till lägenheten har jag också hunnit med. Såg till att vedförvaringen inne var full kom jag också ihåg. Dock glömde jag en hel del. Skulle ha mina tjocka tröjor med mig tänkte jag. Men de var inte torra när jag skulle packa ner dem så jag hängde dem framför kaminen och tänkte jag kunde ta dem ibland det sista jag gjorde. Om maken inte har flyttat på dem hänger de kvar än. Det var dock inte så kallt här. Och lite annat smått.


Straxt efter 16 fick jag köra. Blev lite bensin i Nybro och ett kort stopp hos föräldrarna. Var framme hyfsat ok. Straxt före 19. Så inte så lång tid hos föräldrarna. Sen körde man heller inte som man gör när det är fina vägbanor. Det var lite slirigt bitvis. Men klockan 19,01 hade jag burit upp allt till lägenheten och var på väg ut för att parkera om bilen. Körde den alltså till jobbet. Hade dock glömt att ta med nyckeln så det blev till att gå hem utan thermokjol. Hoppas det inte är så kallt i morgon bitti.


Blev en ok promenad hem. Jag fick ihop en del steg men hade gärna haft fler. Får bli i morgon tror jag. Fel vecka men rätt månad. Väl hemma har jag hunnit packa upp mina väskor och påsar. Lägga sakerna på sin plats samt förbereda för morgondagen.Pratat med maken har jag också gjort några gånger. Nu ska tänderna borstas och armbandet laddas så jag får tillgodoräkna mig stegen jag tar i kommande vecka. Säger god natt och på återseende.

4 kommentarer:

  1. Låter jobbigt med allt packande och åkande fram och tillbaka... Tycker du att det är värt det fortfarande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, där jag vill bo finns inga jobb så vad gör man... Fast jag brukar ha mindre med mig.

      Radera
  2. Jag antar att det blir en vana. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man gör det men det är många timmar som försvinner i intet.

      Radera