Öland

Öland
Solnedgång

fredag 20 januari 2017

Lat ledig dag

Vaknade lite senare än jag brukade men det beror nog mest på att klockan blev väl mycket innan jag kom i säng igår. Inte blev det bättre av att jag kunde vila en stund till. Fast jag satt och läste rätt länge innan jag kom upp. Men jag kom upp och jag fick i mig frukost osv i tid till vi skulle ge oss iväg. Var ju chaufför idag. Vi skulle även ha lämnat igen lite hjälpmedel som maken hade fått låna men var fasiken det ska återlämnas får vi nog fråga grannen om. För vi hittade inte trots att vi snurrade i väl 20 min. Maken visste det skulle vara i en källare. Och vi hittade området, skylten och sen tog det slut.


Vi kom dock i tid till makens bokade möte. Jag fick dessutom en ok promenad efteråt. Vilket kan bero på att jag lovade maken lite fika. Fick mig en lite extra runda efteråt också. Fast då följde inte maken med. Då satte han sig i bilen och väntade. Blev ett stopp i ICA när vi skulle hem. Passade på att återlämna en del pet flaskor som vi har släpat hem sedan i somras. Sen var vi och handlade det vi trodde att vi behövde men jag glömde mjuk sköljningsmedel.  Nackdelen med att använda väldigt lite var gång är att när man väl behöver köpa så glömmer man.


Packat en kartong med tygtomtar och förberett ett par kassar som ska bäras upp på vinden. Har även börjat att plocka ner granarna. Den minsta tänker jag bara plugga ur från elkontakten. Den stora får jag dela på och plocka ihop uppe på vinden. Har inte bestämt och jag ska stoppa ner dem i en låda eller ej än. Den på väggen har jag börjat att ta ner kulorna ifrån. Kommer att ha och göra i morgon också utan problem.


Har hunnit med en promenad också. Dock inte riktigt så långt som jag hade hoppats på. Men så får jag gå både i morgon och på söndag. Dock ska vi försöka ta oss in till Kalmar i morgon.Maken behövde lite småsaker och då kan jag komplettera upp med lite annat som jag tycker är viktigt. Dvs tvättmedel och toarullar. Om jag har tur kan det kanske bli en liten tur på IKEA också?? Behöver iaf inte tvätta mer denna helgen. För jag passade på att renbädda sängen i dag och se till att tvättkorgen är helt tom. Vilket inte är fallet i morgon men det lilla får vänta till nästa helg.


Nu skall jag dock slå ihop datorn och se till att sova lite. Bara se till att jag kan andas också. Underlättar om man vill sova bra. God natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar