Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 5 januari 2017

Ännu en snöig dag

Var duktig och vaknade redan straxt efter 06 idag utan väckarklocka. Dock låg jag kvar en bra stund till. Snöade och blåste iaf. Runt lunchtid var det dags att gå ut och leta efter skyffel för att skotta med. Det var värre det. Hittade den som jag brukar ha i bilen men inte den rätta. Nåväl det gick att skotta med den lilla också. Även om det var en dryg dm så var det lätt skotta. Fåglarna fick också sitt. Idag var de så hungriga att de åt medan jag skottade och satt en aning upprörda ca 50 cm ifrån mig. De var åter på plats så fort jag närmade mig dörren. Nu har även domherren hittat hit. Eller ja flera stycken.


Målat lite. Värmde rester till maken och gjorde pasta till mig. Blir rester i morgon också. Är det bara lite bättre i morgon så går jag ner till Köpingsvik och köper mjölk i morgon. Isf tar jag gröten i morgon. Maken får välja mellan 4 sorters korv, skinka osv. Tänker dock inte laga något som blir matlådor i morgon heller. Dock troligen på lördag. Kan man ta bilen i morgon så blir det besök i Borgholm. Har fortfarande paket kvar att hämta. Men med snö över skaften på stövlarna tänker jag inte köra om jag inte måste.


Blev en promenad också. Fick ihop samtliga steg idag. Tom lite råge. Fast det verkar som vädret vet när jag tänker gå ut för det både blåser och snöar varje gång jag försöker. Fick skotta upp det jag skottat tidigare idag innan jag gick. Sen fick jag ta vägen runt förrådet och hämta skyffeln. Vi har dock en skrapa också. Den hämtar jag i morgon om det inte blir bättre väder. Någon  hade varit snäll och skrapat bort all snö från dörrarna så det var tämligen enkelt att ta sig in. Skulle egentligen vilja ha med lite mer därifrån men det får bli när vädret är bättre.


Det blev till att skotta igen när jag kom tillbaka. Hade bara trillat ner ca 7 cm under tiden. Eller blåst igen iaf. Det hade för övrigt spåren efter mig också gjort från det att jag gick tills dess att jag kom tillbaka. Om det inte var en massa drivor. Nu tycker jag faktiskt att det räcker med snö. Kom den inte till jul behöver den inte komma nu heller. Fast jag föredrar snö framför regn.


Nu ska det värmas kalvdans. Har lovat maken det. Och ska den ätas innan jag ska sova så är det dags att sätta fart. Tänker komma i säng i tid även idag. Så kanske jag kan komma tillbaka till rätt rytm redan nu. Nope värma kalvdans var det. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar