Öland

Öland
Solnedgång

lördag 7 januari 2017

Snön den bara faller ner

Åter till stadiet där det bara faller ner en massa snö. Just nu ser det iaf ut som den kommer rakt uppifrån. Hur mycket vätska finns det där uppe? Borde den inte ta slut snart? Nåväl, blir till att klä på sig och gå ut och skotta lite snö. Kanske hämta den andra skyffeln också. När jag ändå är i farten och hämta den kan jag lika gärna gå ner till affären och köpa lite mjölk också.


Om jag tyckte -17° var väl kallt igår att ta en promenad så är jag inte säker på om jag gillar att gå i snö som är djupare än stövlarna räcker till för. Lär ju bli blöt hur jag än gör och därmed kall. Brr.... Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Hade behövt lite mer värme tror jag.... (Fast snö är bättre än regn, det är det men sol är bäst.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar