Öland

Öland
Solnedgång

fredag 27 januari 2017

Puh

Vaknade seg men råkade kolla in mejlen med jag låg och funderade på hur länge jag vågade ligga kvar. Hade fått ett riktigt trevligt mejl från produktion med en önskan om att jag skulle dyka upp när jag väl var på plats. Var påklädd och klar väldigt snabbt. De ville bara tacka för att hjälpte dem fast det inte var mitt jobb. Fast de som skulle/kunde göra något var inte på plats. Jag visste hur jag kunde försöka göra och det visade sig att funka.


I övrigt har jag suttit på möte i princip 7 timmar av hela dagen. Jag som önskade komma ifrån jobbet tidigt kom iväg ca en kvart tidigare. Jag blev dock bjuden på lunch av chefen så jag ska väl inte beklaga mig så mycket. Och frukost mackan på morgonen var en kycklingvariant. Den gjorde heller inte speciellt ont. Varje ledig och icke ledig stund denna vecka har gått åt till att få överlämning från chefen som slutade idag. Har tagit tillbaka det gamla jobbet (ihop med mitt nuvarande) temporärt tills de hittar en ny.


När jag väl lyckades smita från jobbet blev det en snabbis - eller iaf så snabb som det gick att få till - i lägenheten. Behövde hämta väskorna samt kom ihåg att en kartong ur källaren också. Fällde ihop den och passade på att tömma förrådet på tomma petflaskor som ska pantas. I botten la jag dock julsakerna som vi hade till lägenheten. Så nu finns allt hemma. Kom iväg ungefär en timma senare än jag hade hoppats på.


Jag kom ihåg att stanna till i Nybro och handla det maken ville ha och behövde. Passade på att handla en del annat också. När jag ändå var där. Blev en hel kasse med saker. Ok det mesta var makens men iaf. Två butiker och 26 minuter senare var jag på väg igen. Dock var det lite jobbigt med vägbygget i Kalmar. Mörkt och med dimma så var det svårt att se var man skulle köra. Men jag kom förbi med hel bil och utan att någon annan fick offra sin bil för min skull.


Nästa stopp blev Borgholm och ICA. Behövde hämta paket. Mer om det senare. Sen handlade jag mjölk osv i Köpingsvik. Blev en kasse där också. Men nu finns det frukost till mig i morgon och på söndag. Det som blir över tror jag att jag lägger i frysen. Lite osäker på om maken blev gladast av att se mig eller sakerna jag hade köpt åt och till honom.


Trots att klockan hann bli nästan 20 innan allt var uppackat osv så fick det bli en promenad. Hade lyckats att få ihop hyfsat med steg men ville ändå ha min kvantiteten. Utan pannlampa tog det lite längre tid att gå än jag hade tänkt mig. Men fick iaf ihop både steg och km. Det som nu återstår är att borsta tänderna och sedan lägga mig. Tänkte försöka komma upp hyfsat. Behöver tvätta i morgon och vill ha en rejäl promenad i dagsljus. Kanske tom i skogen eller så. Dags att sätta igång med det sista. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar