Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 11 januari 2017

Mitt i veckan

Vaknade av väckarklockan idag. Trött som bara den. Men det var väl för att jag tyckte jag skulle ha gott om tid att packa det sista. Det hade jag inte. Skyndade mig så att glömde lunchen hemma. Dessutom i frysen, var för mätt för att komma ihåg att ta fram någon igår när jag kom hem efter middag i Ljungby. Tack kompis för maten igår.


Var rätt hyfsat väder i morse så jag jobbade på och fick en hel del gjort. Straxt före lunch började det snöa och blåsa. Smet hem och hämtade mina väskor och påsar. Vill inte ha skor i väskan. Eller stövlar för att vara mer exakt. Klockan 13,00 körde jag. Då hade jag dessutom fixat lite att dricka och äta på vägen. När vädret är bra och vägarna detsamma tar det drygt 4 timmar att köra. Men ovädret kom från väster och ditåt började jag att köra. Lagom till Jönköping började man kunna köra i lite högre hastigheter. Innan var det lite jobbigt med 70-80km/h. Då pratar vi ändå E4-an. Var framme drygt 5 timmar senare. Hade det inte varit för att detta besök hade varit planerat väldigt länge hade jag inte kört.


Väl framme var det att ta sina väskor/påsar och checka in. Blåste rätt snålt men jag saknade rätt mycket steg. Så efter ha varit på rummet och lämnat allt, ringt hem var det till att klä på sig och gå ut en runda. Hade behövt någon km mer än det blev men det var lite väl kallt. Har dessutom en massa bonus steg från i går och förrgår. Hoppas knapra in dem i morgon dessutom. För inte kan det väl vara lika trist väder i morgon också?


Har plockat fram kläder osv till i morgon. Ska bara avsluta detta och borsta tänderna. Sen kan jag lägga mig. Förhoppningsvis får jag sova till klockan ringer i morgon också. Finns tid för mig att gå till jobbet i morgon också. Lika långt här som hemma. Dealen med värden i morgon är också att det ska finnas tid så jag kan gå. (Hon ville hinna lämna på dagis.) Nope. Dags att ringa maken. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar