Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 3 september 2015

Omväxling?

Var hyfsat duktigt upp i morse också. Fast nu börjar bli rejält trött. Cyklade både till och ifrån jobbet vilket kändes bra. Började dagen i en riktning och när jag cyklade hem hade det mesta förändrats. Nåja jag ska fortfarande till Tyskland nästa vecka. Frågan nu är bara i hur många dagar. Och om jag får komma hem innan helgen. Nåja det visar sig förhoppningsvis i morgon.

Väl hemma var maken redan på plats. Dock ville jag sitta en stund innan jag bytte om från träningskläder till annat. Behövde gå och handla smör. Gissa vad jag INTE kom ihåg att köpa? Jo smör. Tur man trots allt tycker bröd utan smör är gott. Använder ju smöret mest som klister för att få pålägget att stanna. Blev lite revben också. Ica här har dåligt med korvsorter med låg kolhydrathalt vilket maken vill ha. Får alltså bli riktigt kött i stället.

Hälften är packat för helgen. Behöver dock packa ner mat och datorn men det får vänta tills i morgon. Äntligen fredag då. Dels blir det räkmacka till frukost och dels blir det bakad potatis till lunch. Helkost i matsalen i morgon. Äter nästan aldrig potatis hemma längre. Ingen idé att tillaga potatis för en person. Får bli samma som maken.

Nope, dags att sova. Om vädret vill så är det några timmars vedhantering som väntar efter jobbet i morgon. Säger därmed god natt.

(Blir inga bilder ikväll då tekniken och jag inte är sams och jag är för trött.)

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå skippat smör numera efter att jag gjorde min Gastric Bypass. Insåg att det mest var som klister för att hålla pålägget på plats, precis som du säger. Lika gott utan!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag brukar vilja ha lite. Och förbrukar ca 1 paket om året. Det lilla.....

      Tack och detsamma!

      Radera