Öland

Öland
Solnedgång

fredag 11 september 2015

Gick bättre än förväntat

Vaknade med huvudvärk utan dess like. Jobbade bara halv dag. Tyckte jag var värd det, tyvärr lär det göra att jag får ett par kvällar till 18,00 nästa vecka i stället. Men det kan det vara värt. Iaf idag, vad jag tycker nästa vecka får vi se. Fick skjuts av en kollega till stationen. Tack!!


Tog tåget hem till föräldrarna. Hade tänkt att klyva ved till maken kom så vi skulle bli klara någon gång. Behövde inte klyva ett enda träbit. Mamma hade varit snäll och gjort det i går. Och inte nog med det, hon hade dessutom lassat på så mycket hon vågade på släpet så det var fullt. Dock kommer vi att behöva hämta ett lass till, Allt hade nämligen inte fått plats.


I stället bar jag ner halva brädhögen till pappa i stället. de håller nämligen på att byta beläggning på altanen. Från stenplattor till trägolv. Förra fredagen bar jag också ner en hög. En del av det låg kvar. Fanns lite kvar att bära ner men det som kom ner lär ge flera meter med trägolv och är det samma fart som från förra fredagen så hinner jag bära ner mer nästa helg. Fast det klart min bror skulle dit i kväll så om han hjälper till lite kanske det tom är färdigt nästa vecka.


Väl i huset så hade jag maken till att börja stapla ved och sedan gå in och äta. Då passade jag på att stapla hela platsen full. Hade fått på mer men jag fick inte stapla högre. Men när det var fullt så lät jag det sista ligga kvar och sa till maken att han fick göra det sista. Själv åkt jag till affären och handlade. Tror jag ska bjuda på lille skutt tårta. Kan vara intressant och se vad barnen tycker om det. Men det upptäcker jag antingen i morgon eller på söndag. Nu är det dags att sova igen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar