Öland

Öland
Solnedgång

söndag 13 september 2015

Lekfull dag

Började dagen tidigt och har egentligen inte gjort mer än fikat och sett till att syskonbarnen har haft det bra. Började meden jättekram av Emma och en present av Tore. Sen en av Emma också men där var kramen viktigast. Och det har hon helt rätt i. Emma hade målat mig en väska att ha när jag handla och för att ingen ska kunna ta den har hon skrivit moster på båda sidorna. Tore kom med en ljuslykta som även den var märkt med moster. Utöver detta ytterligare en fjärilsbuske. Nu har jag fått två exakt likadana denna helg. Nu har jag två av tre som jag behöver/vill ha framför fönsterna till vardagsrummet.


Lagom till fikat kom föräldrarna och Emil följde med. Bullar, kex och kanintårta blev det. Barnen fick även korv och makaroner. Men då jag är gudmor åt Tore får jag skämma bort honom så han slapp makaronerna. Han älskar för tillfället korv. (Innan hade de fått varsin Dumleklubba men bara en för det är inte lördag idag.) När de inte klarade mer fick de varsin glasspinne. Emma och Tore hade hunnit med en innan Emil kom. Nu är det dock små glassar de får.


Gästrummet med alla nallar är ett ställe alla tre gillar. Än mer gillade de rummet när jag byggde en koja åt dem. Tänk vad roligt man kan ha med 4 filtar och en massa nallar. De stora skulle hoppa i från stegen upp till överslafen och Tore har fått för sig liksom jag med jämna mellanrum att man kan flyga. Dock kan varken han eller jag det än. Två nya bulor i pannan blev det men gråta hade han inte tid med mer än en minut. Sen var det till att försöka igen.


Syrran tog ett varv i förrådet och tog med en hög med prylar. Nu hoppar jag nog besöket på Stadsmissionen nästa helg. 3 saker kvar att lämna plus en sängram. Ska se om jag inte kan rota fram lite mer att göra av med först. Dock går det trögt med makens dotters saker. I stället funderar vi på att försöka få in ett fönster eller två i garaget. Sen står en redskapsbod på tur. Ska bara hittas, köpas, fraktas hem osv innan vi kan montera ihop den och måla den.


För att återgå till denna dag, tårtan lyckades vi förbruka. Bjöd in grannarna och det som var kvar ställde vi hos föräldrarna på vägen. Är nu i lägenheten. Packat upp allt (tror jag) och hunnit duscha, Nu är det sova som gäller. Rätt trött kom inte i säng så tidigt igår eller rättare sagt väldigt tidigt i morse. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar