Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 30 september 2015

Låång dag igen

Började med att jag behövde vara på jobbet tidigt. Började dagen med 2 timmars utbildning. Gruppen var bra och vi hade nog kunnat hållit på ytterligare en timma om vi hade haft möjlighet. Snabbfrukost och sedan möte. Hann och göra lite annat samt få mig en längre lunch än igår som blev ca 8 min lång. Sen var det dags för nästa grupp som ville ha sin 2timmars utbildning. Hann inte med speciellt mycket därefter. Var för övrigt helt slut innanför pannbenet också.


Smet hem tidigt för att vara jag och ändå en bra stund efter jag slutade. Fast jag hade lika gärna kunnat jobba en stund. Eller egentligen skulle jag bara ha stängt av väckarklockan i morse och sovit vidare. För vid lunch mådde mitt skoskav så dåligt att det blödde. Och väl hemma så har någon slängt något i framrutan så jag har en rejäl spricka. Och något är stort som en rejäl flaska eller något i den stilen. Och alldeles runt. I mitten av cirkeln finns en liten stjärna också. Och för göra saken ännu bättre går det ut en spricka mot kant i sidan och en längre åt motsatt håll. Bläää.


Var och mötte maken vid tåget och tog honom på en liten promenad eller kanske mer han än jag. (Tack och lov så pass varmt att man kunde gå i sandaler utan rem vid hälen.) Saknade fortfarande steg när vi var hemma men vi behövde båda mat. En stunds vila och det blev en ny promenad. Dock bara till affären för att köpa en liter mjölk. På vägen hem gick vi förbi blomsteraffären. De har kvällsöppet i kväll så vi klev in. Jag valde ut 3 gladioler som maken betalade men jag skrev mitt namn på baksidan av kvittot och är med att tävla om ett presentkort på samma summa som vi handlade för. Skulle jag mot alla odds vinna så kan jag alltså få hem 3 gladioler till.


Nu är dagens mål med steg uppnått. Har tom en del tillgodo. Är rätt trött så ska bara borsta tänderna och sedan krypa ner. Behöver sova. Mycket svårare att få ihop sovtiden än det är att få ihop stegen. Hmm God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar