Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 2 september 2015

Förstår inte

Jag kom upp en halvtimme tidigare idag fast jag var trött som en för liten bil med en för stor husvagn uppför alperna. Hann alltså duscha och framför allt tvätta håret innan maken behövde badrummet. Samt hann cykla till jobbet så jag var där tidigt. Kunde dock ha varit tidigare om inte min mobil har krånglat hela natten. 01,25 talade den om att minnet var fullt. Hur det nu kunde fullt just då med tanke på att jag inte använder internet på den. Men sen lät den mest hela natten, orkade inte med det riktigt så jag ödslade lite tid i morse på att få den tyst. En rejäl röjning ibland sms-en och bilderna samt borttagning av appar som ändå inte funkar så tystnaden den. Tack och lov!


Var själv på kontoret idag, så jag har förberett inför morgondagen och pluggat revisionsformulär. Låter väldigt roligt eller hur? Det är det inte! Men det jag inte förstår idag är, vem jag än har pratat med så vill de inte gå med på att det är torsdag idag! Tycker mina kollegor är taskiga, jag som ser fram emot lunchen på fredag och det tyckte jag att jag kunde få ha i morgon.


Cyklade hem också som vanligt med en timme till i flexsaldo-t. Väl hemma blev det att göra ingenting tills maken kom hem. Uppdaterade bloggen men sen gick vi till affären och köpte bl a mjölk. Behövde bara det och dryck. En omväg blev det på hemvägen. Rätt skönt väder även om det börjar bli en aning kallare nu. Hoppas dock på ytterligare några fina veckor. Behöver få lite ordning på latmasken också. Den tendera till att vinna över mig. Skam den som ger sig.


Nu skall jag dock förberedda lite kläder och mat till i morgon. Behöver försöka sova ikapp lite känner jag. Ska klippa mig på lördag fm, ringde frissan och sa..... Ingen sovmorgon då. Sen har jag även ett lass med ved som ska staplas igen. Lär alltså inte bli mycket vila till helgen. Gäller att göra vad man kan. Även om det inte är fredag i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar