Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 24 september 2015

Då var det klart

Dvs det arbete jag får betalt för. Och för denna vecka. På måndag börjar vi om. Fick skjuts till jobbet och gick hem. Fick telefonsamtal och erbjudande om skjuts när jag klev över gatan för att kunna in på gården där jag bor i veckorna.  Lagom att packa ner regnkläder och min poncho ifall det skulle bli regn eller kallt och jag skulle behöva gå från Borgholm och hem (ca 7 km).


Hann också att investera i lite färdkost på pressbyrån innan tåget gick. Som var i tid och gick i tid. Men som vanligt är det alltid något sent när det stannar i Kalmar. Några minuter är kanske inte så farligt men om man bara har 10 på sig att ta sig från tåget till bussen är 3 min ganska mycket. Helst när tåget hamnar längst bort från bussen man ska med. Hann idag också.


Maken hade fixat hämtning så jag slapp gå. Fördelen med att ha fått gå hem är att jag hade legat väldigt bra till med stegen. Men jag har redan 1000 extra steg utan att gå hem från bussen. Har hunnit packa upp, få i mig ett par knäcke och funderar nu på att krypa ner i sängen och sova. Förvisso sovmorgon i morgon men bättre att sova på kvällen när det är mörkt än på morgonen när det är ljust. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar