Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 10 september 2015

Åter hemma

Blev ett par intensiva dagar. Hann med mycket men inte allt. Började hyfsat, var alltså inte alltför sen till flygplatsen och hann checka in. Dock fick jag inget säte och det var en gate långt bort. Nåja hann dit och fick mitt säte men lunch hann jag inte med. Och reser man i jobbet så reser man ekonomiklass vilket innebär att vill man ha något på planet får man betala. Kan tala om att SÅ gott är inget man köper oavsett bolag.


Kom fram, hittade till hyrbilen som var hyrd. GPS är väldans bra att ha tillgång, har man tillgång till en är det väldans bra om det går att skriva in adressen. Ut gick ju bra för det fick firman skriva in. Men jag skulle ju tillbaka också! Nåja det var gårdagens bekymmer. Kom iaf fram till hotellet i helt skick. Fick mitt rum och fortsatte att plugga revisionsfrågor. Kollegorna från Italien dök upp ett par timmar senare. Fick bli en promenad på några km för att hitta något att äta. (Frukost bestod av 3 knäcken med ost på typ 12 timmar tidigare.)


Går dagen gick som sagt var hyfsat fram tills det var dags att köra tillbaka till flygplatsen. Höll på att försöka knappa in adressen i en halvtimme men icke. Dock hade jag sett en skylt med staden på vägen till fabriken. Knappade in adressen på mobilen, körde tillbaka till jag hittade skylten. Mobilens batteri höll tills jag kom till staden. Tack och lov första flygplatsskylten upp ca 1 km efter att batteriet hade dött. Både hittade och hann lämna igen bilen, dock otankad innan deadline för incheckning.


Flyget blev försenat så det var till att springa för att hinna med tåget till Malmö när planet väl hade landat på Kastrup. Hade kunnat ladda så pass på flygplatsen innan boarding att jag kunde skicka meddelande till moster som hyste mig över natten så jag slapp hotell. Så jag hade guide från tåget hem till henne. Fortsatte min resa i morse. Tåget blev dock stående en stund i Älmhult då ett tåg hade kört på en älg och det var stopp och förseningar pg a detta. Från stationen var det till att rusa hem, byta väska och ila till jobbet där första mötet väntade.


Nu tänker jag sova, blir dock ingen sovmorgon i morgon men får väl sova 5 kvart i timmen eller något. Så här glamoröst brukar tjänsteresor vara. Man behöver någon/några dagar på sig att vila efteråt. Dock finns ingen tid innan helgen vecka 42 till detta. Och innan dess ska minst en resa till av denna sort ske. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar